Thursday, April 4, 2013

Dendam anwar

Dendam anwar
============

1. dendam Anwar terhadap Umno berkisar daripada insiden beliau dipecat dari jawatan timbalan perdana menteri pada tahun 1998 apabila dituduh menyalahgunakan­ kuasa dan salah laku liwat.

2. Sehinggakan Anwar lupa akan asal usul yang datang dari platform Umno-BN sehingga membolehkan dia menjadi menteri Kabinet.

3. 'Perbuatan' dia orang bukan tidak tahu, namun kekecewaan, sakit hati , terlalu marah dengan BN dan Umno, menyebabkan dia 'terlupa' tanpa umno dia tidak akan merasa jadi menteri dn TPM.

4. Kalau betul anwar itu hebat, dia sudah pun mnjadi PM dan tidak perlu tunggu sekarang.

5. Tun Mahathir telah 'membuang' dia walau umum mengetahui bahawa anwar 'anak emas' Tun Mahathir krn dia tak layak dn tak boleh menerajui negara.

6. kini, ketidak upayaan anwar semakin terserlah, apabila dlm kempen politik pembngkang hanya berkisar kpd mencalarkan imej agensi-agensi kerajaan, imeg para pemimpin umno bn dn politik simpati utk meraih undi rakyat.

7. Selain itu, adalah mnjadi rahsia umum anwar dn pemimpin pmbngkang akan terus mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal menjalankan tugas jika mereka kalah dalam PRU13 nanti.

8. oleh kerana itu adalah lebih baik pihak media massa berhenti memberi ruang kepada anwar menyampaikan hujah-hujah mengenai agenda politik pembangkang menjelang PRU 13.

9. anwar terutamanya tak layak dn tidak relevan untuk di beri ruang di dalam media, dn pandangan dia tak di perlukan krn dia tiada pandangan yg membina utk rakyat dn negara Malaysia.

10. Baik media alternatif atau media rasmi, tak perlu memaparkan ttg dia kerana terlalu banyak terpalit dgn isu kontroversi dn isu moral.

11. daripada mengeluarkan 'kisah' bkenaan dgn anwar seharusnya media perlu ketengahkan aspirasi golongan muda.

No comments:

Post a Comment