Friday, November 11, 2011

Isu Seksualiti Merdeka


1.Isu Seksualiti Merdeka adalah satu  bentuk provokasi politik melampau yang didalangi oleh Ambiga daripada PR.

2.Budaya Seksualiti Merdeka bukanlah budaya masyarakat timur spt Malaysia dn masyarakat dimana majoriti umat Islam.

3. Sebagai rakyat Malaysia , Ambiga dan penganjur lain, dan penyokong mereka harus tahu sensitiviti masyarakat dn agama di negara kita , malah di negara barat sekalipun , isu seperti ini menjadi bahan perdebatan semua agama dan negara.

4.Di Eropah dan Amerika sendiri , isu Seksualiti Merdeka tidaklah mempunyai kebebasan yang 'mutlak' dan boleh diperbincangkan secara umum ataupun terbuka , dan ada juga negara melonggarkan beberapa syarat ke atas perkara ini namun ia tetap TIDAK bebas mutlak.

5.Apakah Ambiga dan penganjur TIDAK tahu dan TIDAK maklum akan status negara Malaysia ? Budaya negara kita ? Budaya masyarakat kita ? Agama kita dan agama lain yang diamalkan di Malaysia ?

6.Apakah penganjur dengan sengaja mahu mencuba peruntukan undang-undang seks luar tabii ? atau mencabar undang-undang kebebasan bersuara ?

7.Apakah penganjuran ini satu manifistasi kpd kemungkinannya Malaysia akan menjadi Republik ? Dengan  ideologi sosial liberal melampau ini? Yang  menghalalkan kesemua perkara yg bertentangan dengan tamadun manusia ?

8.Apakah PR sudah kemaruk untuk menarik pengundi sehingga terpaksa bermain percaturan politik murahan seperti ini ?

9.Dimanakah  jumlah statistik yang membuktikan keperluan untuk mengadakan penganjuran acara ini ?

10.Apakah signifikasi acara ini ? Apa tujuannya ? politik ? Atau hak asasi manusia ?

11.Jika hak asasi manusia digunakan sebegini , ia adalah 1 bentuk penyelewengan kerana hak asasi manusia tidak datang hanya atas nama hak sahaja..ia juga datang bersama tanggungjawab, hak asasi manusia dan tanggungjawab sosial mereka.

12.Apakah kaum yang terlibat dengan isu Seksualiti Merdeka ini tertindas sehingga memerlukan acara ssperti yg dianjurkan oleh Ambiga ini ?

13.Terlalu banyak persoalan dan isu yg amat sangat boleh dipertikaikan agenda acara seksualiti ini , isu ini amat tidak perlu untuk dibincangkan secara awam dan disensasikan..dan juga diberikan status tertentu 

13.Terbukti , terdapat percaturan politik Pakatan Rakyat berkaitan hak ini , provokasi seperti ini hanya untuk memndapatkan momentum politik kepada PR sahaja dengan memburukkan Malaysia.

14.Negara tidak perlu korbankan diri dan RAKYAT MAJORITI semata mata mahu melayan karenah gelagat tipu daya muslihat helah jahat pencatur politik seperti ini .

15.Banyak lagi perkara yang boleh diambil berat selain daripada isu remeh-temeh seperti ini.
 ·  ·  · Share · Delete

  • Mat Malaya and BeePee Joe II like this.

    • Ib Milosovik Mendesak Kerajaan supaya HALAL kan...sex LESBIAN, GAYS, BIOSEX....apakah bende yg Haram ini ..nak kita kompromi..halalkan..dilaksanakan didalam Malaysia.....gilo ko..??
      05 November at 02:09 ·  ·  2

    • Kamarun Zaman Ade ke binatang pun buat mcm tu ye..? Tak pernah pulak nampak ayam, lembu, kambing yg jantan"tenggek" belakang yg jantan juga atau sebaliknya..
      05 November at 06:17 ·  ·  1

No comments:

Post a Comment