Monday, December 12, 2011

Perdana Menteri bukan melayu (Part II) ?


sambungan drpd part 1...

1.perkara ini bukan semudah yg dikata , dn cdgn ini mebuktikan..undi melayu kpd pr dilihat sng x bernilai ! dn undi bangs adap dilihat sgt bernilai..padahal , kita semua tau , undi bangsa dap kpd dap dn pr adlaah sgt kukuh berbanding kpd bn !

...
2.utk apa perlukan tawaran dn politik spt ini kpd bukan melayu dn bukan islam ? dn apakah dimasa depan nanti..cdgn pemansuhan majlis raja melayu akan menyusul ? apakah sistem raja melayu juga akan menyusul ?


3.apakah penggunaan bahasa melayu dn islam sbg agama rasmi negara juga akan ditawarkan utk dimansuhkan ? apakah agama lain juga akan diberikan taraf agam rasmi ? dn kita tau sudah ada cdgn ke arah tersebut .


4.dn apakah kesemua berkaitan bangsa melayu dn agam islam akan dimansuhkan ? apakah kita menyanyikan lagu negara ku dlm bahas abukan melayu nanti ? apakah ada majlis kapitan bukan melayu diwujudkan ?


apa akan jadi kpd institui si melayu dn agama islam ?


5.kita melihat , tawaran politik spt sgt murahan dn picisan dn sgt terhegh kan undi bukan melayu !! yg kita tahu mmg sudah x akan kearah bn dn kuat mampat ke arah bangsa dap !!


6.mengapa mahu bermain dgn politik murahan spt ini ? habis semua kepentingan bangsa melayu dn agama islam mahu digadaikan ? apakah pr pkr pas terlalu kemaruk poltik dn kehabisan idea politik dn sudah x disokong rakyyat maka poklitik spt ini dimainkan ?

No comments:

Post a Comment