Thursday, February 28, 2013

UMNO tidak kolot


Umno tidak kolot.
..-------------
1. UMNO  tidak kolot, apatah lagi terangkai dengan feudalisme.


2.  Sudah dua orang  bekas guru menjadi timbalan presidennya.. anak petani, anak nelayan,  malah penternak ayam suatu masa dahulu sudah bergelar menteri.. semuanya  di atas tiket UMNO


3. maka di mana kebenarannya tuduhan bagi yang mnyatakan umno kolot dn bersifat élitis'.


3. Berkenaan kuasa adalah hak warisan, tertuding terpalit dan terludah ke  atas muka pimpinan PR sendiri


4. berbanding dgn pembangkang yang lebih bersifat 'kekeluargaan'...di mana SEMUA jawatan tertinggi parti diisi seisi keluarga.


5.  UMNO membuka ruang yang seluas-luasnya  untuk perbincangan dan juga pembaharuan, selagi ianya tidak memijak  kepentingan Melayu Islam di Malaysia.


6. UMNO bersifat ihsan, dan telah  membuka ruang kejayaan seluas-luasnya kepada setiap warga rakyat  Malaysia. 


7. Lalu siapa yang sebenarnya lupa diri dan gagal memanfaatkan  peluang yang UMNO beri? Kuasa siapa yang tidak boleh dicabar?  


8. Allahyarham Ghafar Baba turun kuasa melalui kaedah yang bagaimana?


9.  Anwar  Ibrahim yang memonopoli sokongan golongan muda suatu masa dulu,  memanjat hierarki UMNO dengan cara yang bagaimana?


10.  Rakyat adalah  sentiasa menjadi keutamaan UMNO sebelum dan selepas Merdeka. Rakyat  tidak pernah mendapat sisa. 


11. Cuma ada segelintir rakyat yang gagal  menyedarinya, dan ramai yang tidak kritis sehingga percaya  sewenang-wenangnya fitnah Pakatan Rakyat terhadap UMNO! 


12. Siapa yang lupa  diri dalam menggunakan kuasa? Orang itu kini memimpin Pakatan Rakyat. 


13.  Orang itulah yang tidak dapat menerima kenyataan bahawasanya dia boleh  dijatuhkan , dan impiannya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia  berkecai.


14.  Dan umum tahu yang menjual kepentingan agama dan bangsa adalah  anwar ibrahim. 


15. Allah s.w.t  telah tunjukkan bagaimana Anwar ini telah  jatuh, kerana kesilapan dan keyakinan bahawa beliau menompang langit.   


16. Agama adalah mainan PAS, sedangkan PAS sendiri tidak jujur  mempertahankan agama. 


17. PAS cuma bermain sentimen menggunakan cabang  perlaksanaan hukum hudud khusus, mengajak semua percaya tentang isu  yang PAS sendiri tidak dengan sepenuh jiwa ingin melaksanakan. 


18. Allah  s.w.t tunjuk lagi pada rakyat Malaysia bagaimana PAS telah menggugurkan  ISLAM daripada gagasannya... Allah s.w.t telah memberikan pelbagai  petunjuk.. 


19. dn jangan lupa....yg terbaru...permainan DAP juga telah 'ditunjukkan'di mana tiada seorg pun melayu yg menang...dn bangsa lain dlm DAP tiada tempat pun dlm DAP...mana kaum2 lain? 


20. hanya karpal sekluarga shj yg 'terselamat'....itu pun sbb karpal dh mmg sinonim dgn dap...kalau tidak pun karpal akan kalah spt ramasamy dn zairil.

No comments:

Post a Comment