Thursday, February 28, 2013

FAKTA SEJARAH YANG CUBA DIPESONGKAN


Keris Warisan

FAKTA SEJARAH YANG CUBA DIPESONGKAN

Memang benar bumi ini milik Allah termasuk sekeliannya samada yg mati atau bernyawa. namun itu tidak bererti kita boleh menyerahkannya kepada sesiapa sahaja. jika kita membenarkannya ini bermakna kita bersetuju terhadap Israel yg sewenangnya melakukan apa saja terhadap Palestine. Dan ini juga bermakna kita bersetuju negara kita dijajah selama 400 ratus tahun lebih lamanya. bersetujukah?

Orang Cina & India sering bercakap 'kalau kami ini pendatang, orang Melayu juga adalah pendatang'. Yang sedihnya ada juga orang Melayu yg bersetuju. betapa dangkalnya pengetahuan mereka.
Sejarah Tanah Melayu ini dahulu dibuka oleh RAJA RAJA samada di Melaka, Kedah, Pahang dsnya. Lupakah kita ttg kegemilangan Kerajaan Melaka? Apabila kerajaan ditubuhkan, ekonomi, sosial, pendidikan berkembang, kemudiannya barulah datang para pedagang China & Arab meminta izin berdagang & mendiami negeri ini. Bkn bangsa lain yg mendirikan kerajaan Melayu di Tanah Melayu ini tetapi Raja & rakyat Melayunya. Asal perkataan keRAJAan adalah RAJA. Taukah kalian kebenaran ini?

Kini org Melayu sendiri hendak membuang raja. betapa bodohnya orang melayu & dalam perlembagaan sendiri menyatakan . “Melayu ertinya seseorang yang menganuti agama Islam, lazim bercakap Melayu, mengamalkan adat Melayu…..”Perlembagaan ini meletakkan Islam sebagai tonggak ia juga tidak menjadikan warna kulit, umpamanya sebagai kriteria kemelayuan. Dengan itu mereka yang memeluk islam dan memenuhi ciri-ciri yang disebutkan itu tergolonglah mereka sebagai Melayu.MELAYU itu Adalah orang ISLAM & BANGSANYA.

No comments:

Post a Comment